For the world is hollow
and I have touched the sky.

© Tropic
Powered by LOFTER
This Sea - Voltaire

'Twas the worst of times for tinkers like you and me.

So in search of fortune I took to the sea.

那是最不幸的年代,对于你我这样的流浪者

于是为追逐财富,我开始远航 

Round my neck, a key you said was to your heart.

Held it desperately as your ship left the dock.

挂在我的颈上是一把钥匙,你说它能打开你的心扉

我紧握它,望着你的船离开港口

[Chorus]

I can't forget, I won't forgive this sea

For the endless hurt it gave to me.

I want to stab, I want to kill this sea.

Took you away, took you away from me.

我不会忘记也不会原谅这片海

它是我无尽的苦痛的源头

我多想刺穿多想毁灭这片海

它把你从我身边带走 

Silks from Singapore, a treasure from Tripoli for you.

And from Suvla Bay, I've scars for souvenirs.

我为你带来新加坡的绸缎和特黎波里的珍宝

而苏弗拉的海湾给我留下伤疤作为纪念

Love, your son was born. I wish you could see.

Eyes the same as yours and cries just like me.

我的爱人,你的儿子出生了。我多么希望你能看到

他有和你一样的眼睛,哭起来却像我 

[Chorus]

Years have passed - How many, I don't know anymore.

Lost adrift at sea, a storm comes. It's getting cold.

多少年过去了,我已经不记得

在海上漂泊着,暴风雨将至,世界越来越冰冷

I stand under moors searching a sea of blue

And forever more, I'll wait here for you.

我站在星空下和旷野上寻找一片蔚蓝的海

从现在到永远,我将在这里等你归来

热度 ( 40 )